Diyetisyenlere Yönelik Psikodiyet Eğitimi

Eğitim Yeri

İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü


PSİKODİYET EĞİTİMİ

Psikodiyet eğitim programı, beslenme eylemine farklı bir bakış açısı sunarak diyetisyenleri masanın diğer tarafına doğru bir yolculuğa çıkarmakta, fark yaratan diyetisyenlerden olmak isteyenlere bilimin ışığında psikolojik anlamda bir bakış açısı kazandırarak yaşamı, beslenmeyi, diyetisyenin süreçteki rolünü bu çerçevede göstermeyi hedeflemektedir.

Programın Amacı

  • Danışan psikolojisini anlamak,
  • Masanın diğer tarafına yolculuk yapmak,
  • Beslenme psikolojisin evrimsel, tarihsel, biyolojik ve bireysel açıdan incelemek,
  • Yeme bozukluklarının psikolojik kökenini anlamak,
  • Beslenme eğitimi ile davranış değişikliğini sağlamanın bilimsel yollarını öğrenmek ve deneyimlemek,
  • Grup beslenme eğitiminin önemini ortaya koymak.

  • Diyetisyenler,
  • Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencileri.

Bu eğitimin en önemli özelliği Türkiye’de ilk kez böyle bir programın yapılıyor olmasına ek olarak diyetisyenlerin mesleki ve kişisel farkındalığını arttırmayı hedeflemesidir. Diyete, diyetisyene ve danışanlara farklı bir bakış açısı sunar. Beslenme ve duygusal dünya arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarır.

BESLENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM İÇERİĞİ

  1. Yeme Eyleminin Evrimsel ve Psikolojik Anlamı
  2. Beslenme Bozukluklarının ve Bağımlılıkların Nörolojik Boyutu
  3. Kültürümüzdeki Yeme Algısı
  4. Besin-Duygu İlişkisinin Çalışılması
  5. Duygusal Açlık ve Duygusal Yemenin Nedenleri
  6. Aşermeler, Alışkanlıklar, Bağımlılıklar Nasıl Oluşur?
  7. Yeme Bozuklukları Nasıl Oluşur?
  8. Beslenme Tutumlarında Cinsiyet Farkı
  9. Beden Algısı
  10. Diyetin Boyutları ve Mükemmel Diyeti
  11. Yasakların Diyete Etkisi
  12. Şekere Olan Düşkünlüğümüz Nereden Geliyor?
  13. Fark Yaratmak İsteyen Diyetisyenin Listesinde ve Odasında Neler Olmalı?
  14. Yeme Eyleminin Hayatımızdaki Karşılığı
  15. Diyetisyen-Danışan İlişkisine Farklı Bir Bakış
  16. Psikodiyet Nedir?
1. GÜN: PSİKOLOJİK BOYUT
9.00-9.45 "YE"MEK (Yeme Eyleminin Evrimsel Ve Psikolojik Anlamı)
  YEMENİN NÖROBİYOLOJİSİ (Beslenme Bozuklukları Ve Bağımlılıkların Nörolojik Boyutu)
9.45-10.30 BESİNLERİN DUYGULARI OLUR MU? (Besin-Duygu İlişkisinin Çalışılması)
  DUYGUSAL AÇLIK VE DUYGUSAL YEME
10.30-10.45 ARA
10.45-11.30 ALIŞKANLIKLAR VE BAĞIMLILIKLAR NASIL OLUŞUR?
  YEME TUTUMLARINDA KADIN ERKEK FARKI
11.30-12.15 BEDEN ALGISI
12.15-13.30 ÖĞLE YEMEĞİ
13.30-14.15 DİYET ASLINDA NEDİR?
  MÜKEMMEL DİYET VAR MIDIR?
14.15-15.00 TATLIYA OLAN DÜŞKÜNLÜĞÜMÜZ (Şekerin Tarihsel, Evrimsel Ve Biyolojik Önemi)
  DİYET LİSTESİNDE NE VAR NE YOK? (Fark Yaratmak İsteyen Diyetisyenler İçin)
15.00-15.15 ARA
15.15-16.00 ÇALIŞMA ODASINDA NELER OLABİLİR?
  YEMEK YERKEN ASLINDA.. (Yeme Eyleminin Hayattaki Karşılığı)
16.15-17.00 DİYETİSYEN-DANIŞAN İLİŞKİSİ (Danışanın Neye İhtiyacı Var?)
  PSİKODİYET NEDİR?
17.00-17.30    TARTIŞMA-KAPANIŞ
   
2. GÜN: BESLENME BOYUTU
9.00-9.45 OBEZİTEYİ ANLAMAK 
  TANIMI, EPİDEMİYOLOJİSİ, PATOGENEZİ 
  OBEZİTEYLE BAŞ EDEBİLİYOR MUYUZ? 
9.45-10.30 OBEZİTEDE TIBBİ BESLENME TEDAVİSİ VE TEDAVİ HEDEFLERİ 
  OBEZİTEDE TIBBİ BESLENME TEDAVİSİ, TEDAVİ HEDEFLERİ
  GÜNCEL TEDAVİLERLE İLİŞKİLİ BAŞLICA SORUNLAR
10.30-10.45 ARA
10.45-11.30 OBEZİTEDE ZORLUKLAR
  OBEZİTESİ OLAN KİŞİLERDE TUTUMLAR, İNANÇLAR 
  MEDYANIN ETKİSİ
  KAYBEDİLEN AĞIRLIĞI KORUYABİLİYOR MUYUZ?
11.30-12.15 OBEZİTEDE İLETİŞİM 
  OBEZİTE İLE İLGİLİ HASTALARLA İLETİŞİM KURMANIN ANAHTARLARI 
  OBEZİTE TEDAVİSİNDE KULLANILAN DİLİN ÖNEMİ
12.15-13.30 ÖĞLE YEMEĞİ
13.30-14.15 HATALI ZAYIFLAMA STRATEJİLERİ 
14.15-15.00 OBEZİTE TEDAVİSİNDE EĞİTİM VE DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN ROLÜ 
15.00-15.15 ARA
15.15-16.00 OBEZİTE TEDAVİSİNDE GRUP ÇALIŞMASININ YERİ
16.15-17.00 PSİKODİYET PROGRAMI
 17.00-17.30 TARTIŞMA-KAPANIŞ
   

Eğitimde slaytlarla yapılacak olan klasik sunumun yanında psikodrama (bir eylem terapisi yöntemi), sosyodrama, kağıt-kalem testleri ve meditasyon uygulamaları yapılacaktır.

Eğitim programının en az %70’ine devam eden katılımcılara İstinye Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (İSÜSEM) tarafından “Katılım Belgesi” verilecektir.

Prof.Dr. Funda Elmacıoğlu

Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Teknolojisi Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik bölümünden 1975 yılında Yüksek Lisans derecesiyle (MsC) mezun olan Funda Elmacıoğlu, aynı yıl farklı bir yüksek lisans programına kayıt olarak 1977 yılında ikinci master diplomasını Hacettepe Üniversitesi Sağlık Teknolojisi Enstitüsü Beslenme ve Gıda Bilimleri ABD da tamamlayarak, ilk kez İhsan Doğramacı Yüksek Başarı ve Teşvik Ödülünü alan kişi olmuştur. Doktorasını yine Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beslenme ve Gıda Bilimleri ana bilim dalında 1990 yılında tamamlayan Dr. Funda Elmacıoğlu, 2000 yılında ise Doçent ünvanını kazanarak, aynı yıl On Dokuz Mayıs Üniversitesi’nde önce Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu daha sonra ise Tıp Fakültesi bünyesinde yaklaşık 7 yıl Beslenme ve Diyetetik alanında görev yapmıştır. 2008 yılında Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik bölümüne Profesör olarak atanan Dr. Elmacıoğlu, aynı yıl Marmara Üniversitesi’nde Beslenme ve Diyetetik bölümünü kurmuştur. Beslenme ve Diyetetik Bölüm başkanlığı, Sağlık Hizmetleri Yüksekokul Müdür muavinliği, Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönetim ve Fakülte kurul üyelikleri gibi pek çok idari görevde yer almıştır. Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu TDD (Türkiye Diyetisyenler Derneği), Türkiye Obezite Cerrahisi Diyetisyenliği, Türk Diyabet Cemiyeti, Ulusal Obezite Araştırma Derneği, Türkiye İş ve Meslek Kadınları Derneği gibi pek çok derneğin üyesi olup, TGF (Türkiye Güreş Federasyonu) Sağlık Kurul Başkanlığı ve Türkiye Gıda ve Beslenme Derneği Başkanlığını yürütmektedir. Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu 2017 yılı itibariyle, İstinye Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünde profesör ve bölüm başkanı olarak akademik kadroda yer almaktadır.

Araştırma Alanları: Beslenme ve Diyetetik, Beslenme Epidemiyolojisi, Anne – Çocuk Beslenmesi, Sporcu Beslenmesi


Uzm. Psk. Senem Eke Yıldız

2001 yılında İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümünden mezun oldu. 2003 yılında Marmara Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünden uzmanlığını aldı. 2002-2016 yılları arasında İstanbul Psikodrama Enstitüsü’nde aldığı eğitimin sonunda uluslararası geçerliliği olan Psikodrama Terapisti yani Psikodramatist ünvanını aldı. 2014’ten bu yana kendi geliştirdiği tescilli bir eğitim ve terapi sistemi olan Psikodiyet üzerinde çalışmaktadır. 2018’de yayınlanan “Psikodiyet-Ruhunuz Neden Aç?” Kitabının yazarıdır. 2018 Temmuz ayından bu yana İstanbul’da çeşitli illerde 300’den fazla diyetisyen ve diyetisyen adayına eğitim ve seminerler vermektedir.


Doç. Dr. Fatma Esra GÜNEŞ

1991 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünden mezun oldu. 1994 yılında Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalından uzmanlığını aldı. 2007 yılında Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Besin Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalından doktora programını tamamladı. 2016 Yılında doçent unvanı aldı. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünde 2014-2016 yılları arasında Bölüm Başkan Yardımcısı, 2016 yılından beri ise Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. Beslenme Bilimleri, Diyetetik, Toplum Beslenmesi ve Epidemiyolojisi, Besin Teknolojisi konuları ilgi alanlarındandır.


Uzm. Dyt. Canan Uysal

1985 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden mezun olan Canan Uysal, uzmanlığını 1988 yılında İstanbul Üniversitesi Çocuk Sağlığı Enstitüsü Çocuk Beslenmesi yüksek lisans programı ile almıştır. İstanbul Üniversitesi Çocuk Sağlığı Enstitüsü ve Çocuk Sağlığı Kliniği, International Slimming Center (ISC), Med- Amerikan Polikliniği gibi birçok kurum ve kuruluşta Diyetisyen olarak görev almış olup, Türkiye Diyetisyenler Derneği, Diyabet Diyetisyenliği Derneği ve Türkiye Obezite Araştırma Derneği gibi bilimsel derneklerde üyeliği bulunmaktadır. Lotus Psiko- Diyet, Üsküdar Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü ile Özel Beslenme ve Diyet Danışmanlığı Merkezi’nde halen görev almaktadır.