Minitab ile Proses Yeterlilik Analizi

Eğitim Süresi

90 dakika

Eğitim Tarihi

29 Haziran 2020

16:00-17:30

Eğitim Ücreti

Ücretsiz

Minitab ile Proses Yeterlilik Analizi

Proses edilen her bir ürünün o prosese ait birçok karakteristiği olabilir. Bu karakteristiklerin bazıları kritiktir ve bunlar için spesifikasyon değerleri verilir. Söz konusu prosesin kısa ve uzun dönemde verilen spesifikasyonu ne ölçüde karşılayabileceğini bilmek çok önemlidir.
Yeterlilik Analizleri ile (Cpk, Cmk) makinalarınızın ve proseslerinizin verilen spesifikasyonları ne kadar karşılayabileceğini ve ne kadar hatasız ürün üretebileceğini kesin bir şekilde ortaya koyabilirsiniz.
Proses yeterlilik eğitimi katılımcılara, kendi proseslerinin ve aynı zamanda makinalarının; yeterlilik analizlerini nasıl yapabileceklerini ve varsa proseslerindeki hastalıkları nasıl teşhis edebileceklerini öğretmeyi amaçlar.
Bu eğitimde, proses yeterlilik analizlerinin kolay ve hızlı şekilde Minitab yazılımı kullanılarak nasıl yapıldığı aktarılacaktır.

Temel İstatistik kavramları

Normal Dağılım

İstatistiksel Proses Kontrol

Xbar-R ve I-MR Grafikleri

Proses Yeterlilik Analizi (Cp, Cpk, Pp, Ppk) Minitab Uygulamalı

Makine Yeterlilik Analizi (Cm, Cmk) Minitab Uygulamalı

Minitab Uygulamaları

Eğitim sonunda tüm katılımcılara "Katılım Belgesi" verilecektir.

Yılmaz Altaş

  • Ankara’da doğdu. 1984 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İstatistik Bölümünden mezun oldu.
  • Türkiye İstatistik Kurumunda İstatistik Uzmanı olarak dış ticaret istatistiklerinde 3 yıl çalıştı. 1985 yılında Çorum ili nüfus sayımını ve 1987 yılında Balıkesir ili sanayi sayımını koordine etti.
  • Teknik tekstil sektöründe dünya lideri olan, Kordsa Kord Bezi San. Tic. A.Ş. de Kalite Mühendisi olarak 7 yıl çalıştı. Yönetim sistemlerinin kurulması ve sürdürülmesinden sorumlu oldu. İstatistiksel Proses Kontrol uygulamaları, proses denetimleri ve iyileştirme faaliyetlerini organize etti.
  • Yurt içi ve yurt dışında tedarikçi denetimlerini gerçekleştirdi. EFQM Mükemmellik Modeli’ nin uygulanması, yaygınlaştırılması ve değerlendirilmesinden sorumlu ekibin içinde yer aldı. 1996 Yılı Ulusal Kalite Ödülü’nün kazanılması ile sonuçlanan çalışmalarda önemli sorumluluklar aldı.
  • Belgelendirme sektörünün öncülerinden, SGS International Certification Services’in Bursa Bölgesini kurdu. Bu bölgenin sorumlusu olarak eğitmenler ve tetkikçiler yetiştirdi. Çok sayıda kalite eğitimi organize etti ve bu eğitimlerin kitapçıklarını tasarladı ve hazırladı. Bölgedeki belgelendirme tetkiklerini organize etti. ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 ve SA 8000 konularında 400’den fazla tetkik takımında baş tetkikçi ve tetkikçi olarak görev aldı.
  • 1999 yılında Gelişim Yönetim Sistemleri A.Ş.’yi kurdu. Altı buçuk yıl Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı.
  • Yönetim sistemleri alanında eğitmen, danışman ve tetkikçi yetiştirdi. Altı yılda 200 den fazla kuruluşa danışmanlık hizmeti ve 16.500 kişiye eğitim hizmeti sunarak, dönemin en büyük danışman ekibini oluşturdu ve yönetti.
  • Kalite ve verimlilik yönetimi danışmanlığında örnek olma vizyonu ile Sigma Center Yönetim Sistemleri Ltd. Şti’ni 2005 yılında kurdu.
  • Bugüne kadar aralarında Arçelik, Doğtaş Mobilya, TÜPRAŞ, Coca Cola, Bursa Spor, YEŞİM Tekstil, BOSCH, ÇALIK Holding, BORUSAN Lojistik, PEPSI COLA, BOSSA, Uludağ Üniversitesi Hastanesi, Sırma Su, Beyçelik Gestamp, Assan Hanill, AKA Otomotiv, İNOKSAN, LAFARGE, GEMPORT, KUMPORT, Eskişehir ve Kayseri Büyükşehir Belediyeleri’nin yer aldığı 150 den fazla kuruluşta kalite ve verimlilik yönetimi alanında eğitimler verdi ve/veya danışmanlıklar yaptı.
  • Halen Sigma Center’in Genel Müdürü olarak kalite ve verimlilik yönetimi konularında danışmalık yapmakta ve eğitimler vermektedir.
  • IRCA ve KOSGEB onaylı eğitmen ve danışman olan Yılmaz Altaş KALDER, Bursa Gazeteciler
  • Cemiyeti, PERYÖN, Bursa Platformu, Osmangazi RK ve TOSYÖV üyesidir.
  • Yayınları; Sorularla KALİTE, 5S İş Yeri Organizasyonu El Kitabı, Sorularla OHSAS, Sorularla Çevre kitapları.


Ekrem Akın

Mersin’de doğdu. 2008 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) İstatistik Bölümünden mezun oldu.

 

2009 yılında BARKO SHIPPING firmasında operasyon ve lojistik sorumlusu olarak gemilerin gelişinden gidişine kadar olan bütün operasyonların takibi ve yürütülmesi, firma bünyesindeki konteynırların lojistik faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve yasal yükümlülüklere uyulması konularında görev aldı.

 

Daha önce 2007-2009 yıllarında görev aldığı Sigma Center’da 2011 yılının başından itibaren yeniden göreve başladı. Bilgi Teknolojileri Sorumlusu olarak görev aldığı dönemde bilgi güvenliği konusunda çalışmalar yaptı, veri kayıplarının önlenmesi için gerekli tedbirlerin oluşturulmasını sağladı.

 

SigmaAkademi e-eğitim sitesinin ve ALTA Soft Entegre Yönetim Sistemi Yazılımının oluşturulması ve yönetilmesinden sorumlu ayrıca Yönetim Sistemleri Uzmanı olarak kalite ve verimlilik yönetimi konularında danışmalık yapmakta ve eğitimler vermektedir.

 

Bugüne kadar aralarında Esbir Metal, Bitlis Eren Üniversitesi, Balıkesir Meslek Yüksek Okulu,  ENPAY Elektrik, Senkron Plastik, ABM Kompozit,  Bellus Mobilya, Need Mobilya, ADA Koltuk, ITR Otomotiv, Bandırma Mermer Sanayii, Şener Mermer, Aksoy Mermer, General Mermer, Elkar, Denk Mermer, Fama San. Paz. ve Küçükçalık Brode’ nin de yer aldığı pek çok kuruluşta kalite ve verimlilik yönetimi ve CE işareti alanında projelere uzman, uzman yardımcısı ve tetkikçi olarak destek verdi.



Kontenjanımız dolmuştur.

Eğitimimize göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz.
Bir sonraki eğitimin kayıt sürecinden haberdar olmak için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.


İSÜSEM’in eğitimlerinden haberdar olmak için İSÜSEM'den tarafıma elektronik ileti ve SMS gönderilmesini onaylıyorum.

Başvurunuz alınmıştır.