MİNİ MBA

Eğitim Süresi

5 gün

Eğitim Tarihi

Eğitim Tarihi duyurulacaktır.

Son Başvuru Tarihi:20 Şubat 2025

Eğitim Ücreti

5750₺ (KDV Dahil)

Eğitim Yeri

İstinye Üniversitesi Vadi Kampüs-Hybrid

Program, çağdaş yönetim anlayışı ile işletmelerin teknoloji, ekonomi ve sosyal alanlarda oluşan değişimlere adapte olmaları anlayışını odağına alarak küreselleşme ve ulusal pazar ihtiyaçları doğrultusunda bilgi sağlamak ve yönetim becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.

Bu programda, işletmelerin küreselleşme kavramına yönelik bakış açılarının geliştirilmesiyle birlikte, dijitalleşme, aile şirketleri ve kurumsal yönetim, stratejik pazarlama ve marka yönetimi, uluslararası pazarlama yöntemleri, dış ticaret işlemleri, uluslararası finansman kaynakları gibi orta-üst düzey yöneticilerin ihtiyaçlarına yönelik teorik ve pratik bilgi birleşimi yer almaktadır.

Kayıt Ol / Ödeme Yap

    1. GÜN: YENİ EKONOMİYE BAKIŞ VE STRATEJİK YÖNETİM  – 6 SAAT

 

  1.  Oturum: Türkiye ve Dünya Perspektifinde Yeni Ekonomi ve Trendler -  3 Saat

 

  • Ekonomik trendleri tanımlama ve yeni ekonomi üzerine vaka çalışmaları

 

    1. Oturum: Stratejik Yönetim -  3 Saat

 

  • Temel kavramların anlaşılması
  • Uygulama örnekleriyle kavramları uygulama becerisinin geliştirilmesi

 

  1. GÜN: STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ VE MARKALAŞMA – 6 SAAT

 

    1. Oturum: Stratejik Pazarlama Yönetimi – 3 Saat

 

  • Temel ve güncel pazarlama kavramlarının anlaşılması
  • Pazarlama karmasının anlaşılması
  • Pazarlama planı oluşturulması

 

 

    1. Oturum: Markalaşma – 3 Saat

 

  • Tüketici davranışı ve marka yönetimi ile ilgili temel bilgi ve kavramların incelemek
  • Tüketici satın alma karar sürecinin her evresini kavramak
  • Tüketici davranışlarını ve marka yönetimini etkileyen psikolojik ve sosyo-ekonomik faktörlerin incelenmesi
  • Marka stratejileri oluşturma ve kullanabilme becerisini kazanmak

 

  1. GÜN: STRATEJİK İNSAN KAYNAĞI YÖNETİMİ VE YÖNETİMDE KARAR VERME TEKNİKLERİ– 6 SAAT

 

    1. Oturum: İnsan Kaynakları Analitiği - 3 Saat

 

  • İş gücü performansını iyileştirmek ve geliştirmek için insan kaynakları verilerini toplama ve analiz etme
  • İş gücü verimliliği artırılması
  • Çalışanları tanıma ve onların daha verimli hale getirilmesi için veriye ve insana odaklı strateji geliştirme

 

    1. Oturum: Yeni Nesil Yönetim Karar Verme Teknikleri - 3 Saat

 

  • Yönetim bilgi sistemleri
  • Verimli süreç yönetimi organizasyonu

 

  1. Gün: DIŞ TİCARET YÖNETİMİ VE ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK (6 SAAT)

 

    1. Oturum: Dış Ticaret ve E-ticaret Yönetimi – 5 Saat

 

  • Temel dış ticaret kavramlarını anlamak
  • Dış ticaret işlemleri yürütebilme becerisini geliştirmek
  • Dış ticarette risklere karşı bilgilenmek
  • Dış ticaret mevzuatına hakim olmak

 

    1. Oturum: Uluslararası Girişimcilik  – 1 Saat

 

  • Temel girişimcilik kavramlarının anlaşılması
  • Girişimcilik özelliklerinin tartışılması
  • Uluslararası alanda girişimcilik kavramının incelenmesi

 

  1. GÜN: FİNANSAL YÖNETİM VE AİLE ŞİRKETLERİNDE YÖNETİŞİM – 6 SAAT

 

    1. Oturum: Sermaye Piyasaları ve Finansal Yönetim – 3 Saat

 

  • Finansal yatırıma ilişkin kavramların, kurumların ve süreçleri kavramak
  • Finansal yatırım araçlarını öğrenmek
  • Finansal varlık değerleme esaslarının ve yöntemleri kavramak
  • Portföy teorisini anlamak
  • Etkin portföy yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak
  • Yatırım analizi ve portföy performansı değerleme becerisi kazanmak

 

    1. Oturum: Aile Şirketleri ve Kurumsal Yönetişim – 3 Saat

 

    • Aile şirketi kavramının anlaşılması
    • Aile anayasası kavramlarını oluşturmak
    • Kurumsallaşma kültürünün kavranması
    • Kurumsallık ilkelerinin kavranması
    • Sosyal trendleri tanımlama ve anlama becerisi kazandırmak
    • Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik bakış açısının anlaşılmasını sağlamak
    • İş etiği pratiklerini uygulamak
    • Sosyal girişimcilik örneklerini analiz etmek
    • Sürdürülebilirlik konusunu derinlemesine incelemek

 

  • KAPANIŞ VE SORU-CEVAP

EĞİTİM BOYUNCA ÖĞRENİLENLERİN ÖZETLENMESİ VE KATILIMCILARIN KENDİ İŞ SÜREÇLERİNE YÖNELİK UYARLAMA PLANLARI HAZIRLANMASI

•    Her düzey yönetici 
•    Takım liderleri ve departman yöneticileri, üst düzey yöneticiler 
 

•    Sosyo-kültürel, ekonomik, politik, teknolojik ve yasal değişiklikleri işletmenin misyonuna, vizyonuna, amaçlarına, stratejilerine, örgüt yapısına etkileri açısından değerlendirerek mevcut kararların ya da stratejilerin güncellenmesine yönelik analiz becerisinin geliştirilmesi 
•    İşletmenin amaçlarını, kaynaklarını, paydaşlarını, çevresini, verimlilik, karlılık ve etkinlik kavramlarının anlaşılması
•    İşletme fonksiyonlarını, örgüt yapısı kavramını, örgüt kuramlarını ve güncel işletme uygulamalarının kavranması
•    Modern yönetim teknikleri, stratejik yönetim düşüncesi, girişimcilik, liderlik ve insan kaynakları bilgilerini kavramak
•    İşletme yönetiminin gerektirdiği kurumsal yönetim, sosyal sorumluluk, etik ve kalite kavramlarının anlaşılması
•    İşletme alanında kazanılan bilgilerin iş dünyasında uygulanması ve karşılaşılan yönetsel ve mali sorunlara yönelik çözüm geliştirme becerisinin kazandırılması ve geliştirilmesi
•    Ulusal ve küresel rekabet avantajı sağlayacak düşünceleri üretmek için mevcut verileri analiz etme becerisi kazanılması
•    Temel işletme fonksiyonlarıyla ilgili bilgileri kavrayarak işletmenin iç ve dış çevresini inceleyerek bilimsel kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
•    İş çevresi, ekonomi ve finans piyasaları hakkında yayımlanan güncel bilgileri inceleyerek, bu bilgileri bütünleştirmek 
•    İşletmeciliğin yönetim, pazarlama, finans, muhasebe, üretim gibi temel işlevlerine ait bilgileri bir araya getirerek bütünleştirip belli sonuçlara ulaşabilmek
 

PROF.DR. FIGEN YILDIRIM

Pazarlama alanında Profesör ünvanı ile üniversitelerde görev yapmaktadır. Birçok lisans ve lisansüstü programın tasarım, müfredat geliştirme ve kalite iyileştirme süreçlerinde bizzat yer almaktadır. Uluslararası ticaret, pazarlama, markalaşma, öğrenme, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme başta olmak üzere birçok Avrupa Birliği, kalkınma ajansı ve kamu projesinde uzman veya koordinatör olarak yer almıştır. Özel sektörde kapsamlı deneyimine sahip olup, ağırlıklı olarak Hızlı Tüketim Ürünleri olmak üzere çeşitli sektörlerde çalışmıştır. Araştırma alanları tedarik zinciri yönetiminde sürdürülebilirlikte pazarlama, perakende sektörü, sağlık turizmi, uluslararası ticaret, dijital pazarlama ve marka yönetimidir. Birçok farklı alanda iş geliştirme uzmanı ve marka danışmanı olarak hizmet vermeye devam etmektedir.


Bilgi Formu

Eğitim Süresi

5 gün

Eğitim Tarihi

Eğitim Tarihi duyurulacaktır.

Son Başvuru Tarihi:20 Şubat 2025

Eğitim Yeri

İstinye Üniversitesi Vadi Kampüs-Hybrid