Eğitime İlgi Büyük
Toyota Boshoku, BMC, Metro İstanbul, Yataş, FKT Koltuk Sistemleri, Takosan Otomobil Göstergeleri, STM, Chassis Brakes, Nippon Paint gibi ulusal ve uluslararası kuruluşlardan orta ve üst düzey toplam 50 yöneticinin katıldığı “Yalın Yönetimde Standartlaşma Eğitimi” 3 Aralık 2020 Perşembe günü başladı.
12 Aralık’a kadar devam edecek olan eğitimde eğitmen Levent Türk, Toyota’nın Japonya ve Türkiye’deki fabrikalarında yönetici olarak edindiği tecrübelerinin yanı sıra, standartlaşma neden gereklidir, iş standartlarının hazırlanması ve denetimi ile standart işte yöneticilerin rolü gibi konulara değinecek.
Eğitime katılan herkese Levent Türk’ün “Operasyonel Mükemmellik ve Saygı” kitabının hediye edileceğini belirten İstinye Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (İSÜSEM) Müdürü Ceylan Adıgüzel, sınırlı kontenjan nedeniyle 87 başvurudan 50’sini kabul edebildiklerini, yoğun ilgi gören eğitim programının ikincisi için ise şimdiden kayıtları almaya başladıklarını ve aynı kurumdan 5 kişi ve üzeri katılımlarda %20 indirim uyguladıklarını belirtti.
İkinci programa başvurmak için İSÜSEM’in web sayfasını (sem.istinye.edu.tr) ziyaret edebilirsiniz.
Yalın Yönetimde Standartlaşma Eğitimi
Sürekli iyileştirme yolculuğunda gerek yaratıcı fikirlerin gerekse kolektif problem çözme faaliyetlerinin önemi büyüktür. Kaizen olarak da bilinen bu çabalar yeterince ilgi gördüğü halde, elde edilen iyileştirmelerin genelde korunamadığı ve zaman içinde kaybedildiği gözlenmektedir.
Şirketlerin pek çoğunda gözlenen bu durum, daha önce çözülen problemlerinin zaman içinde tekrar ortaya çıkmasına ve organizasyonun enerjisinin israf olmasına yol açmaktadır. Sürekli bir yangın söndürme tarzında yapılan düzeltici faaliyetler hem yönetimi hem de çalışanları yorar ve çalışan bağlılığını olumsuz etkiler. Bu tarzda çalışan iş yerlerinde sürekli yangın çıkması bu yüzdendir.
Oysa standartlar, çalışan bağlılığını artırmak için kullanılabilecek etkili araçlardır. Standartların hazırlanmasında ve uygulamanın denetlenmesinde yapılacak basit değişikliklerle, çalışanların standartları sahiplenmesi ve böylece standartların uzun ömürlü olması sağlanabilir. Standartla uyumlu çalışma, özgürlüğü kısıtlayan bir uygulama olmaktan çıkarılıp, çalışanı motive eden bir uygulama haline getirilebilir. Standart iş denetimleri, çalışanın işinde yaşadığı zorlukları çözmenin bir aracı olarak kullanılabilir. Günlük yönetim de standart işi korur ve yönetimin problemleri daha oluşurken fark etmesini ve kolayca önlem alabilmesini sağlar.
Sürekli iyileştirme önemlidir ancak günümüzde kalıcılık daha önemli hale gelmiştir. Uzun dönemde kalıcı olmak, yapılan iyileştirmelerin kalıcı olmasına bağlıdır. Bu eğitimde, çözdüğünüz problemlerin tekrar karşınıza çıkmasını engellemenin püf noktalarını bulacaksınız.